Dálnice z Jaroměře do Trutnova je hotová zatím pouze virtuálně

Ředitelství silnic a dálnic představilo vizualizaci dálnice Jaroměř–Trutnov na dálnici D11. Jedná se o úsek v délce zhruba 20 kilometrů. Předpokládané datum výstavby je rok 2022 a o dva roky později by měla být dálnice již hotova.

Součástí stavby je 24 mostů včetně mostu přes Labe (670 m), tunel pod Kamenným vrchem (762, resp. 780 m) a úpravy ostatních komunikací v délce 16 021 km.

Výjezdy jsou plánovány v Choustníkově Hradišti a Kocbeřích.

Stavba zahrnuje také velkou oboustrannou odpočívku u obce Střítež, kde by mělo být parkoviště s toaletami a dětským hřištěm. Byl dokončen čistopis dokumentace pro územní rozhodnutí a bude zahájena inženýrská činnost pro získání územního rozhodnutí.

Vydání územního rozhodnutí se předpokládá v roce 2018. V červnu 2016 bylo vydáno závazné stanovisko k posuzování vlivů záměru na životní prostředí (EIA). Předpokládané náklady na stavbu činí 11,622 miliardy korun.

Ačkoliv je dálnice všeobecně vnímána pozitivně, najdou se i odpůrci zvolené varianty, hlavně v Kocbeřích. Ti mají obavu především o narušení zdroje pitné vody pro obec. Ani po nedávné návštěvě ministra Ťoka v Kocbeřích se obec nechce smířit s trasou dálnice, přesto, že podle Ťoka je to marný boj. V případě, že obec v důsledku stavby dálnice přijde o vodu, bylo by prý možné prohloubit stávající studny, v krajním případě pak lidem přivést vodu odjinud. Kocbeře by se prý také mohly dočkat protihlukových stěn, lávky přes dálnici, cyklostezky nebo nové zeleně.

Podle Ťoka bylo o trase dálnice rozhodnuto již v roce 2005 a nyní s tím již nejde nic dělat. „Představa, že D11 povede jinudy, není realistická,“ řekl ministr na debatě s občany z Kocbeře, která se konala v místní tělocvičně v červnu tohoto roku.

Čtěte také:  Česká inspekce životního prostředí udělila pokutu za únik oleje do potoka