Stavba dálnice si vyžádá uzavření exponovaného úseku u Hradce

Od pondělí dne 1. 6. 2015 (cca do února 2017) bude úplně uzavřen asi kilometrový úsek silnice I/11 mezi křižovatkami „Bláhovka“ a křižovatkou se silnicí II/324 v Hradci Králové (výjezd směrem na Stěžery). Důvodem k uzávěrce je pokračující výstavba dalšího úseku dálnice D11, kde se staví mimoúrovňová křižovatka.

Dálnice D11 (tzv. Hradecká dálnice) bude po dokončení spojovat Prahu přes Hradec Králové s Jaroměří. Dále přes Trutnov až na hranice s Polskem bude rychlostní komunikace pokračovat buď jen jako rychlostní silnice R11 nebo podle návrhů ministerstva dopravy také jako dálnice D11

Provoz z uzavřeného úseku bude převeden na souběžnou provizorní komunikaci, která je vybudována severně od uzavřeného úseku.

Uzávěrka silnice Hradec králové

Kilometrový úsek silnice I/11 mezi křižovatkami „Bláhovka“ a křižovatkou se silnicí II/324

Ke změně dojde dne 1. 6. 2015 v dopoledních hodinách. Policisté žádají řidiče, aby respektovali dopravní značení a dbali zvýšené opatrnosti při vjíždění a vyjíždění z této objízdné trasy s ohledem na umístění vjezdu a výjezdu v těsné blízkosti uvedených křižovatek.

Dálnice D11 pochází z plánů z roku 1939, kdy měla být součástí tahu Plzeň – Praha – Hradec Králové a i roku 1963 byla brána v potaz i do obnovených plánů na výstavbu dálnic. První úsek, který se postavil, měřil 8,3 km z Praha – Jirny a to roku až 1978. Tento úsek je výrazně širší než další části, protože se počítalo s rezervou pro případné rozšiřování. Do roku 1985 se dálnice protáhla k výjezdu Sadská na 26,7 km. V roce 1990 přibyl úsek k výjezdu Poděbrady-východ s mostem přes Labe. Dálnice měřila 42 km a tak tomu zůstalo mnoho let. Výstavba úseku do Hradce Králové je v současnosti[kdy?] ukončena; na poslední úsek Sedlice – Hradec Králové není vydáno stavební povolení. 16,5 km dlouhý úsek Dobšice – Chýšť, který slouží jako obchvat Chlumce nad Cidlinou, byl zprovozněn v polovičním profilu 20. prosince 2005, avšak bez dobře značené návaznosti na stávající komunikace. Celá dálnice až před Hradec Králové byla zprovozněna 20. prosince 2006. Dálnice je provizorně ukončena u vsi Praskačka, kde je napojena na stávající silnici II/333.

Zdroj: Wikipedie a Policie České republiky – KŘP Královéhradeckého kraje

Write a Comment

view all comments

Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person. Required fields marked as *