Neviditelný trutnováček
[bsa_pro_ad_space id=7]

“Neviditelný” Trutnováček je téma, o kterém si povíme něco bližšího v tomto článku. Bude řeč o peripetiích při výměně Xantipy za Knowlimits a společně se zastupitelem města Trutnova, Martinem Jiránkem, budeme hledat cestu, jak dál.

Web trutnovacek.cz se jeví jako problém především v případě, že budeme vycházet z premisy, že je v zájmu cílové skupiny, aby se o akcích pro ně určených, dozvěděla.

Samotný projekt Trutnováček vznikl v roce 2013. Na webu se uvádí:

„Projekt je primárně určen především obyvatelům Trutnova a blízkého okolí a má velký potenciál pro návštěvníky z jiných měst. Trutnováček se soustřeďuje především na aktivní rodiny, které vyhledávají zajímavá místa, kde mohou trávit společně volný čas.“

Web Trutnovacek.cz je místo, kde se zveřejňují akce, na které by bylo možné společně s dětmi zajít.

Je to dobrá myšlenka?

Trutnovský zastupitel Martin Jiránek (Žít v Trutnově) k tomu říká:

“Stránky se vytvořily, zaplatily se peníze a.. tím to skončilo. Podle mne by se měly informace raději kumulovat na jedno místo, kde budou snadno k dohledání a ne je tříštit na různé malé weby, které navíc nejsou ani zapojené do sociálních sítí.“ Říká marketingový specialista Jiránek.

První verzi webu Trutnovacek.cz spustila firma Xantipa Agency s.r.o. na základě smlouvy na public relations (zhruba 1400 000 ročně) s městem Trutnov.

Souběžně s webem Trutnovacek.cz vznikl v roce 2013 FB profil Trutnováček rodinné místo. K dnešnímu dni je poslední příspěvek z 10.4.2013.

V současné době zajišťuje pro město Trutnov PR pražská firma Knowlimits . Trutnovák se zajímal, proč není funkční FB profil Trutnováčku (FB profil například generuje 40% návštěvníků v případě webu trutnovak.cz) a proč nemá web Trutnovacek.cz  možnost odebírání RSS (odebírání novinek do čtečky), což bývá u informačních webů standardem.

Jakub Koutek ze společnosti Knowlimits uvedl, že původní verzi stránek a FB profil společnost Knowlimits nerealizovala.

„Protože se nám nepodařilo dohodnout s tvůrcem úplný přístup do redakčního systému a kódu původních stránek, byli jsme nuceni na vlastní náklady vytvořit stránky identické. Ty také spravujeme a jsou náplní plnění zadání veřejné zakázky.

Správa FB projektu Trutnováček není součástí platné smlouvy. Pokud se cokoliv změní, jsme samozřejmě připraveni začít spravovat i tento kanál.“

Neexistence RSS není záměrem.

“Za dobu projektu nás nikdo na tento fakt neupozornil. Nicméně rádi budeme na Váš podnět reagovat a prověříme to s naším kodérem. “ Uzavřel pro Trutnovak.cz Jakub Koutek.

To, že společnost Xantipa s.r.o. neposkytla úplný přístup k webu, který pro Trutnov vytvořila, bylo zarážející. Přinejmenším v tom smyslu, že nemohla předpokládat, že smlouva je navždy. Někdy v budoucnu mohl dostat (a dostal) smlouvu na PR někdo jiný a ten měl web převzít a spravovat. Nebo jej musí postavit znovu?

Tisková mluvčí města Trutnov uvedla pro Trutnovak, že Firma Xantipa Agency s.r.o. administrační přístup k webu odevzdala firmě Knowlimits. Neposkytla jí však zdrojové kódy, jelikož původní web byl postaven na vlastním redakčním systému.

„A v tom je možná jádro problému. Každopádně jde o technickou věc a agentura Knowlimits zvolila řešení realizace webu na jejich redakčním systému. Přitom je potřeba zdůraznit, že za tvorbu nového webu město neplatilo agentuře Knowlimits žádné peníze. Tato cesta byla tedy efektivnější, nežli hledání obtížně dosažitelného konsenzu mezi konkurenčními firmami. Město to nic nestálo a nezůstaly tak žádné potencionální třenice a nejasnosti.“ Říká mluvčí města Trutnov, Mgr. Michaela Dědková.

Situace tak může připomínat pražský system Opencard, který sice město Praha zaplatilo, ale jeho jakoby není, protože společnost, která jej vytvořila, je k provozu systemu stále zapotřebí.

[bsa_pro_ad_space id=8]

[su_carousel source=“media: 3538,3539,3540″ link=“lightbox“ width=“340″ height=“400″ items=“2″ scroll=“2″ title=“no“ mousewheel=“no“][su_carousel source=“media: 3451,3452,3453″ link=“lightbox“ width=“360″ height=“400″ items=“2″ scroll=“2″ title=“no“ mousewheel=“no“][/su_carousel]

Postavit nový web však není takový problém jako postavit funkční systém na správu jízdného. Nicméně podle Martina Jiránka je celý projekt webu chybný od samého počátku:

„Ideálním řešením je podle mě investovat raději peníze do kompletní renovace dnes již velmi zastaralého webu města. Špatně se v něm hledá, jednotlivé sekce jsou nelogicky rozmístěné, důležité informace bývají často schované až ve 3-4 vrstvě. Nedivím se, že ho lidé nechtějí používat.

Kdybychom ho upravili tak, aby se v něm snadno hledalo a byl uživatelsky přívětivý, mohli by se lidé jedním klikem dostat k informacím o sportu, aktivitách pro děti, kultuře, dění ve městě atd.

Pro správce webu a mediální tým nové mluvčí by to bylo mnohem jednodušší, protože by se starali pouze o jeden systém a nemuseli by sledovat a upravovat webů několik.“

Říká jednatel společnosti Spindo Martin Jiránek.[su_spoiler title=“Spindo zabodoval v soutěži!“ style=“fancy“] Spindo s.r.o. pomáhá s reklamou a propagací malým regionálním obchodníkům. V grantovém programu Komerční banky a Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR pro mladé a začínající podnikatele “Nastartujte se” obsadilo Spindo třetí místo pro rok 2015.[/su_spoiler]

Je možné, že k podobnému závěru se nakonec přikloní i město Trutnov.

“Co se týče nynějšího stavu projektu, sama se teprve seznamuji se všemi podrobnostmi. Připravuji koncept, jak dále pokračovat. Na základě analýz zjistíme efektivitu tohoto i dalších realizovaných projektů a dle toho padne rozhodnutí, jak pokračovat dál.“ Dodává nakonec pro Trutnovak.cz nová mluvčí města Trutnov Michaela Dědková.

 

[bsa_pro_ad_space id=3]