[bsa_pro_ad_space id=7]

Ačkoliv na vizualizacích by to tak mohlo vypadat, nejedná se o mimozemský přistávací terminál, který by se rozhodli v Hradci Králové postavit mimozemšťané.

Stavět bude město a začne hned na začátku července. Jedná se o okružní křižovatku u Koruny, poblíž bývalého autobusového nádraží. Křižovatka vzbuzuje spousty emocí. Ani ne tak pro svůj futuristický vzhled jako spíše pro svou cenu, která se vyšplhá na více než 130 milionů korun.

Celá přestavba křižovatky o průměru 44 metrů by měla zabrat jeden a půl roku. Provoz vozidel bude v určité míře zachován, MHD bude však omezena. Rekonstrukce se dotkne plochy okolo 20 tisíc metrů čtverečných.

„Samotná stavba je rozdělena do více etap tak, aby byl zachován průjezd osobní dopravy a linek městské hromadné dopravy, což byla jedna z hlavních podmínek města při zadávání zakázky. S přeměnou křižovatky se počítalo už zhruba před deseti lety, tedy v době, kdy využití sousedního území, na němž vzniká Aupark, ještě nebylo vůbec zřejmé,“ vysvětluje Jindřich Vedlich, náměstek primátora pro rozvoj města.

Zástupci Komise místní samosprávy Pražské Předměstí sever tvrdí, že nová křižovatka tamní dopravu zhorší, místo aby ji zlepšila.

Stejné obavy vyjadřují také někteří lidé z nejbližšího okolí, kteří projektu nevěří. „Už několik měsíců nám pod okny rachotí stovky náklaďáků, které jezdí na stavbu obchodního domu Aupark. Teď máme jistotu, že to bude ještě podstatně horší, a navíc se bojím, že nová křižovatka dopravě spíš přitíží, než pomůže,“ řekla Jiřina Kollerová z Gočárovy třídy pro hradeckou mutaci iDnes.cz.

[AFG_gallery id=’17‘]

Google Earth Křižovatka Koruna Hradec Králové
Za rok a půl bude křižovatka vypadat úplně jinak

Proti futuristické rekonstrukci křižovatky se vymezil také zastupitel Alois Havrda (KSČM). Ten prohlásil, že se jedná o pomník neschopnosti radnice reagovat na skutečné potřeby města a mrhání veřejnými prostředky.

Zbyněk Sperat, vědecký pracovník Centra dopravního výzkumu, uvedl pro iDnes.cz: „Vzniknou nebezpečná místa, která nesplňují normy, a ta křižovatka bude z pohledu pohybu pěších a cyklistů špatná. Máme k dispozici dopravně-bezpečnostní audit, který posuzoval projektovou dokumentaci, měli jsme možnost návrh konzultovat s českými i zahraničními odborníky na dopravu, a proto chystáme materiál, ve kterém na nedostatky upozorníme.“

Nicméně nebude se jednat jen o stavbu křižovatky. Změní se také přilehlé Sukovy sady. „Město v roli investora rovněž jedná se společností HB Reavis ve věci možnosti doplnění herních prvků do přilehlého parku. V průběhu stavby bude vysazeno nové stromořadí mezi křižovatkou Koruna a křižovatkou s ulicí Horova a podjezdem. Samozřejmě vzniknou i zelené pruhy s nízkou výsadbou nebo trávníkem,“ uvedla za magistrát Magdaléna Vlčková. Obnovy se dočká i část Gočárovy třídy, včetně křižovatky u Čedoku.

Více než polovinu sumy ze 130 milionů za křižovatku u Koruny pokryje město z výnosu z prodeje pozemků na stavbu obchodního centra Aupark. Architektonický návrh vypracovali Patrik Kotas, Martin Prchal, Architekti Chmelík a partneři.

[bsa_pro_ad_space id=3]

Leave a Reply